Köpvillkor

1. Allmänt

1.1 Dessa köp- och leveransvillkor (”Köpvillkor”) gäller när du som privatperson (“Kund”) gör en beställning på webbplatsen goldenmoose.se eller tillhörande webbplatser relaterade till varumärket Golden Moose, som ägs av Barshopen i Stockholm AB (org. nr. 556855-7523). 

1.2 Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel i dessa köpvillkor och i övrig kommunikation via samtliga våra kanaler.

1.3 Vid frågor om oss eller våra villkor, kontakta vår kundservice.

2. Avtal & Beställning

2.1 För att kunna genomföra ett köp måste du som kund acceptera köpvillkoren. Ett avtal om köp ingås när köpet är genomfört i kassan. Vi förbehåller oss rätten att under särskilda omständigheter, såsom vid tekniska problem eller slutförsäljning, neka eller annullera en order.

2.2 Personer under 18 år måste ha målsmans godkännande för att göra en beställning.

3. Priser & Betalning

3.1 Alla priser på webbplatsen anges i lokal valuta och inkluderar 25 procent mervärdesskatt (moms).

3.2 Betalning sker via Klarna Checkout eller eventuell alternativ betalningslösning som erbjuds i kassan. Klarnas köpvillkor finns att läsa här.

3.3 Genom att genomföra ett köp på webbplatsen godkänner du Barshopen i Stockholm AB’s köpvillkor.

4. Leverans

4.1 Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar inom Sverige och 3-6 arbetsdagar inom Europa. Vid högsäsong kan leveranstiden vara längre. 

4.2 Frakten är kostnadsfri om inget annat anges i kassan.

4.3 Våra leveranser utförs huvudsakligen av DHL, PostNord, UPS eller Bring. Vi erbjuder leverans till ombud eller hemleverans beroende på var du befinner dig geografiskt. I kassan ser du vilket leveranssätt som erbjuds för dig.

4.4 Om du inte hämtar ut ditt paket hos ditt ombud eller om transportören inte lyckas leverera ditt paket till dig via hemleverans kommer paketet att returneras till oss. Vi kommer då debitera dig en avgift på 200 kr för att täcka de extra kostnader det innebär för oss.

4.5 Om du beställt en vara och ångrar dig efter vi har skickat din beställning måste du returnera paketet enligt nedanstående information om ångerrätt. 

4.6 Om du som kund skriver in fel personuppgifter/leveransadress/kontaktuppgifter i kassan och det resulterar i en kostnad för Barshopen i Stockholm AB förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift för att täcka de extra kostnader det innebär för oss.

5. Ångerrätt & Öppet köp

5.1 Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp. Det innebär att du under 30 dagar från och med mottagandet av ditt paket har möjlighet att skicka tillbaka din vara och få pengarna tillbaka för den. Kostnaden för returfrakten betalas av dig som kund. Kontakta vår kundservice om du vill nyttja öppet köp.

5.2 För ångerrätt och öppet köp gäller att varan ska returneras till oss oanvänd i sin originalförpackning och i originalemballage och/eller annat ytteremballage som säkerställer att varan returneras oskadd.

5.3 Om varan vid tillfället för returen har hanterats på ett sätt som av oss inte anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion kommer vi att göra avdrag för den värdeminskning som skett. Samma sak gäller vid eventuella transportskador som kan härledas till bristfällig emballering av dig som kund.

5.4 Om du redan betalat för din vara kommer du att återbetalas efter det att varan kommit fram till oss och varans skick har kontrollerats och godkänts. En återbetalning sker normalt inom 10 vardagar efter att returen har mottagits. Om du betalar via faktura och den inte är betald åligger det dig som kund att meddela Klarna om att pausa fakturan eller flytta fram betalningsdatumet.

5.5 Du som kund står för returkostnaden vid nyttjande av ångerrätt eller öppet köp.

5.6 Du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bl a att din försändelse kommer bort under frakt. Använd därför gärna fraktsätt där försändelsen går att spåra och spara inlämningskvittot.

6. Garanti & Reklamation

6.1 Om ej annat anges omfattas alla våra produkter av 12 månaders garanti. Garantin täcker endast fabrikationsfel och inte fel som uppkommit genom att produkten utsatts för yttre våld eller oaktsamt användande.

6.2 Förtydligande exempel på vad som inte täcks av garantin:

  • Defekter och skador relaterade till stöld, brand, vattenskador eller skador som uppkommit för att produkten blivit utsatt för UV-strålning.
  • Skador eller fel som orsakats av felaktig användning (slag, bucklor, krosskador, fall o.s.v.), olyckor eller oberättigad reparation/modifiering.
  • Utseendeförändringar, skador och defekter på grund av normalt slitage och åldrande.
  • Skador, fel eller utseendeförändringar som orsakats av att produkterna diskas i diskmaskin.

6.3 Observera att garantin inte gäller varor som är felaktiga eller trasiga vid leverans. Sådana varor ska kontrolleras och reklameras av dig inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket.

6.4 Kontakta vår kundservice om du vill reklamera en vara till följd av fabrikationsfel som täcks av vår garanti, eller om du inom 14 dagar från orderdatum vill reklamera en vara som inte är i fullgott skick vid mottagande.

6.5 Vi kontrollerar och testar reklamerade returer i enlighet med den felbeskrivning du uppger. Det är därför viktigt att den är så utförlig som möjligt. Om varan är felfri kan du debiteras en avgift för att täcka våra kostnader.

6.6 Garantin kan ej överlåtas till annan part utan gäller endast för personen som står på kvittot eller fakturan. Kvittokopia eller ordernummer skall kunna uppvisas för att kunna göra anspråk på garantin.

6.7 Instruktioner vid transportskada:

  • För snabb behandling av ärendet, ta en tydlig bild på det trasiga godset och e-posta bilden till oss på support@goldenmoose.com.
  • Inkludera alltid ert beställningsnummer när ni kontaktar vår kundtjänst.
  • Reklamation vid transportskada ska göras inom 14 dagar efter det att ni mottagit er order och görs vid ett och samma tillfälle. Det är därmed viktigt att ni kontrollerar hela sändningen innan ni gör er reklamation.
  • Vi förbehåller oss rätten att antingen göra en återbetalning för skadat gods eller skicka ny vara till kund.
  • Gäller det reklamationer som vi tar tillbaka för att testa och det visar sig att produkten är felfri debiteras ni för samtliga fraktkostnader samt ev. hanteringskostnad.
  • I de fall vi sänder ersättningsprodukt och informerar att vi önskar ha skadad/skadade varor i retur står vi för returfrakten. Om kunden inte sänder tillbaka varor som den har mottagit ersättningsprodukt för, debiteras alla kostnader såsom frakt, varans kostnad samt hanteringsavgift kunden.

7. Personuppgifter

7.1 Information om vår behandling av personuppgifter specificeras i vår integritetspolicy, som är en del av våra villkor och därmed också godkänns i samband med att en beställning genomförs.

8. Force majeure

8.1 Faktorer som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut, pandemi, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt jämförbara händelser utanför vår kontroll ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Barshopen i Stockholm AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. I sådant scenario kan ditt köp komma att hävas.

9. Tvist

9.1 Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

10. Immateriella rättigheter

10.1 Alla texter och bilder på denna webbplats tillhör Barshopen i Stockholm AB och skyddas av svenska och internationella upphovsrättslagar.

11. Ändringar av köpvillkor

11.1 Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i våra köpvillkor.

Barshopen i Stockholm AB – organisationsnummer 556855-7523

Tulegatan 2A, 113 58 Stockholm